ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 社会福祉学部研究紀要
  2. 第18号

相談援助実習における巡回指導の役割と課題 ―週1回体制の巡回指導の事例研究―

https://hu.repo.nii.ac.jp/records/144
https://hu.repo.nii.ac.jp/records/144
054e374e-2861-4217-86ee-aae8c6bcd951
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006061543.pdf KJ00006061543.pdf (339.7 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-01
タイトル
タイトル 相談援助実習における巡回指導の役割と課題 ―週1回体制の巡回指導の事例研究―
言語 ja
タイトル
タイトル The Roles and Issues of Visit Instruction during Field Practicum in Social Work. ―A case study of Visit Instruction to perform once a week―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 相談援助実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 巡回指導
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スーパービジョン
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Field Practicum in Social Work
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Visit Instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Supervision
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10478870
雑誌書誌ID
識別子タイプ PISSN
関連識別子 09192042
著者 福富, 昌城

× 福富, 昌城

ja 福富, 昌城

ja-Kana フクトミ, マサキ

Search repository
坂下,晃祥

× 坂下,晃祥

ja 坂下,晃祥

ja-Kana サカシタ, アキヨシ

Search repository
FUKUTOMI, Masaki

× FUKUTOMI, Masaki

en FUKUTOMI, Masaki

Search repository
SAKASHITA,Akiyoshi

× SAKASHITA,Akiyoshi

en SAKASHITA,Akiyoshi

Search repository
著者所属(日)
ja
花園大学社会福祉学部
著者所属(英)
en
The Faculty of Social Welfare at Hanazono University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本報告は、社会福祉士養成の制度改正に伴い、巡回指導担当教員の役割が変化していくことについて、今年度に行った巡回指導の事例を検討し、考察を行ったものである。その結果、週 1回の巡回指導を行う体制になることで、実習生の不安への対処、実習体験のソーシャルワーク実践としての意味づけ、アセスメント・プランニングの課題遂行の支援、実習遂行の問題に対する対処、事後学習への反映といった点について、効果が期待できることが考察された。 その反面、教員のソーシャルワーク実践への指導力、時間的な負担増課題もあることもわかった。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 With system revision of the social worker training, the role of the visit guidance teacher changes. This article considered it based on a case study of visit guidance that performed in this year. As a result, we made clear that we could expect the following effect by performing 1 time a week visit guidance. Deal with the uneasiness that the trainee has as a supervisor. Understand a training experience from a viewpoint of the social work practice. Support that a trainee wrestles with assessment and planning. Deal with the problem of the trainee. Make use of the information that we got by visit guidance for learning after a thing. On the other hand, we understood that there was the following problem. It is that ability to teach the social work practice of the teacher, the time burden of the teacher grow big.
言語 en
書誌情報 ja : 花園大学社会福祉学部研究紀要
en : BULLETIN OF THE FACULTY OF SOCIAL WELFARE HANAZONO UNIVERSITY

号 18, p. 17-30, 発行日 2010-03-17
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:01:05.992225
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3