WEKO3
アイテム
成功するACTチームを創るための重要なステップとスキル
https://hu.repo.nii.ac.jp/records/146
https://hu.repo.nii.ac.jp/records/146a2d3e5e1-64ac-4ac3-97f5-166d743419df
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-03-01 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 成功するACTチームを創るための重要なステップとスキル | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Critical steps and skills to creating a successful ACT Team | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ACT | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | チーミング | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 米国 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 質的調査 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 日本のACTチームへの示唆 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Assertive Community Treatment | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | teaming | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | U.S.A | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | qualitative research | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | suggestion to ACT team in Japan | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10478870 | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
関連識別子 | 09192042 | |||||||||||
著者 |
三品, 桂子
× 三品, 桂子
× MISHINA, Keiko
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
ja | ||||||||||||
花園大学社会福祉学部 | ||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
en | ||||||||||||
The Faculty of Social Welfare at Hanazono University | ||||||||||||
抄録(日) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 2003年度以降、日本では ACTが制度化されない中で各地で ACTもしくは ACTに類似する活動が取り組まれるようになったが、課題も山積している。その課題の解決方法を探るため、本稿では「米国の ACTチームのスタッフはどのようなプロセスを経てチーミングを行い、成功する ACTチームを創っているか」を研究上の問いとして、 ACTチームのチームリーダーら 8人に半構造化面接を行い、M-GTAを用いて分析した。さらにその結果が日本の ACTチームに示唆することを考察した。 ACTチームのチーミングは大別してチーム編成とチーム運営のステップに分けることができ、チーム編成のステップでは、(1)既存のチームより新しいチームで ACTを立ち上げること、(2)リカバリー志向の ACTスタッフの採用基準を設けること、(3) ACTの臨床活動を開始するまでに十分な準備期間を設けることが必要であり、チーム運営のステップでは、(1)卓越したリーダーシップの発揮、(2) ACTの忠実な再現、(3)スタッフの臨床スキルの向上などの必要性が示唆された | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | Since 2003, although Assertive Community Treatment(ACT)or similar programs have been seen in Japan, there are many issues such as not having any legality that need to be solved. To study solutions for these issues, this paper has discussed how the ACT team in the U.S.A. can organize successful teaming. Eight people including ACT's team leaders were held mini-structured interviews and the results analyzed by M-GTA. Also discussed was how to use these results for Japanese ACT teams. The teaming process of ACT is divided into forming a team and a team administration. Important points for -A)Forming a team : (1) To create ACT with a new team, not with a present team (2) To set up a hiring standard of ACT staff who have the necessary for recovery-oriented skills (3) To set up a preparation period until ACT has started clinical work -B)Team administration : (1) To exercise the art of leadership (2) To follow ACT policy (3) To improve staff clinical skills | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 花園大学社会福祉学部研究紀要 en : BULLETIN OF THE FACULTY OF SOCIAL WELFARE HANAZONO UNIVERSITY 号 18, p. 61-80, 発行日 2010-03-17 |