ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 社会福祉学部研究紀要
  2. 第18号

スリランカのインクルーシブ教育の実践-特別支援学級の実践事例から考える-

https://hu.repo.nii.ac.jp/records/147
https://hu.repo.nii.ac.jp/records/147
a8807a7e-dc69-4c0b-b3c8-dba41ca33e17
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006061546.pdf KJ00006061546.pdf (496.1 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-01
タイトル
タイトル スリランカのインクルーシブ教育の実践-特別支援学級の実践事例から考える-
言語 ja
タイトル
タイトル Implementation of inclusive education in Sri Lanka ―An analysis of case studies of actual special-needs classes―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スリランカ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 開発途上国
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 インクルーシブ教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育課程
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業実践
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Sri Lanka
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 developing countries
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inclusive education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10478870
雑誌書誌ID
識別子タイプ PISSN
関連識別子 09192042
著者 渡辺, 実

× 渡辺, 実

ja 渡辺, 実

ja-Kana ワタナベ, ミノル

Search repository
WATANABE, Minoru

× WATANABE, Minoru

en WATANABE, Minoru

Search repository
著者所属(日)
ja
花園大学社会福祉学部
著者所属(英)
en
The Faculty of Social Welfare at Hanazono University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 スリランカのインクルーシブ教育について、2年間にわたり現地調査を行った。教育立国を目ざすスリランカでは、インクルーシブ教育を目ざした取り組みが行われているが、一般学校に併設された特別支援学級の学級編成や児童の実態は、日本と変わらないと言える。開発途上国と言われる中でも、就学を希望する障害児を受け入れて学校教育の光を当てようとする姿勢には、日本の教育界も学ぶべきことは多いと言える。指導内容においては、国によって統一された教育課程はなく、教科教育に重点がおかれているといえるが、各学校独自の教育課程を策定して、前向きな障害児教育が行われている。"Educational for All"という、国連の児童の就学率向上を目ざすためには、開発途上国と言われる国の障害児教育が大切にされる必要があり、そのためにはスリランカの障害児教育事情に応じた独自の教育内容の整備と教育課程の編成、そして教育情報の収集が今後の課題となると言える。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The author conducted field surveys of inclusive education in Sri Lanka over a two-year period. Inclusive education is part of Sri Lanka's efforts to establish itself as an education-oriented nation. The establishment of special-needs classes in mainstream schools and the circumstances of the children in such classes differ little from their equivalents in Japan. In fact, Japan's educators have much to learn from Sri Lanka's acceptance of disabled children wishing to attend school and from its efforts to expose them to school education. Although there is no nationwide standard, course-based education is considered important, so each school decides its own forward-looking curriculum for special-needs education. To achieve Education for All-the UN goal of raising the percentage of children attending school-special-needs education in developing countries must be made a priority. Further study is required to gather information on how Sri Lanka develops and maintains educational content and forms curricula to meet the particular circumstances of special-needs education in that country, together with information on how such education is conducted.
言語 en
書誌情報 ja : 花園大学社会福祉学部研究紀要
en : BULLETIN OF THE FACULTY OF SOCIAL WELFARE HANAZONO UNIVERSITY

号 18, p. 81-90, 発行日 2010-03-17
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:01:11.753697
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3