WEKO3
アイテム
幼児教育の追求とモンテッソーリ教育
https://hu.repo.nii.ac.jp/records/227
https://hu.repo.nii.ac.jp/records/227e99841a8-aaba-437a-be03-ba0ffbc818eb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00009183006.pdf (421.6 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児教育の追求とモンテッソーリ教育 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Pursuit of Childhood Education and Montessori Method | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼児教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育の追求 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | モンテッソーリ教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 人格形成 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | The childhood education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the investigation of education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the method of Montessori | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | character building | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10478870 | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
識別子タイプ | PISSN | |||||
関連識別子 | 09192042 | |||||
著者 |
保田, 恵莉
× 保田, 恵莉× YASUDA, Eri |
|||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 花園大学社会福祉学部 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | The Faculty of Social Welfare at Hanazono University | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 今、モンテッソーリ教育が再び注目されている。幼児教育への関心の高まりと先進国各国で行きづまった教育の方向模索の中で、再評価され始めているのである。モンテッソーリ教育そのものというよりも、今日の教育観、人間観、子ども観に「人格形成」の確立を迫るものとしてのモンテッソーリの貢献が、取り上げられている。本稿では、近代以降の教育思想の歩みの中で、モンテッソーリによってなされた子ども観の転換と幼児教育の転換の特質を考察し、モンテッソーリの唱えた子どもの創造的使命擁護の方法が、今日こそ必要性を増していることを考察した。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Recently the method of Montessori is recognized again. It is being revalued because the childhood education is getting much interest and it is at a standstill in advanced countries. The contribution of Montessori is in the limelight,not as one teaching method, but as a clue to establishment of "character building"in perspectives on education, human, and children. The study considers the characteristics of perspective on children and the childhood education,which have been converted and effected by Montessori from modern times onwards. The study also suggests that the need to support the creativities of children,proposed by Montessori,is increasing today. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 花園大学社会福祉学部研究紀要 en : BULLETIN OF THE FACULTY OF SOCIAL WELFARE HANAZONO UNIVERSITY 号 22, p. 49-57, 発行日 2014-03-15 |