ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 社会福祉学部研究紀要
  2. 第22号

幼児教育の追求とモンテッソーリ教育

https://hu.repo.nii.ac.jp/records/227
https://hu.repo.nii.ac.jp/records/227
e99841a8-aaba-437a-be03-ba0ffbc818eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00009183006.pdf KJ00009183006.pdf (421.6 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-03-01
タイトル
タイトル 幼児教育の追求とモンテッソーリ教育
言語 ja
タイトル
タイトル The Pursuit of Childhood Education and Montessori Method
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 幼児教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育の追求
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 モンテッソーリ教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 人格形成
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 The childhood education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the investigation of education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the method of Montessori
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 character building
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10478870
雑誌書誌ID
識別子タイプ PISSN
関連識別子 09192042
著者 保田, 恵莉

× 保田, 恵莉

ja 保田, 恵莉

ja-Kana ヤスダ, エリ

Search repository
YASUDA, Eri

× YASUDA, Eri

en YASUDA, Eri

Search repository
著者所属(日)
ja
花園大学社会福祉学部
著者所属(英)
en
The Faculty of Social Welfare at Hanazono University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 今、モンテッソーリ教育が再び注目されている。幼児教育への関心の高まりと先進国各国で行きづまった教育の方向模索の中で、再評価され始めているのである。モンテッソーリ教育そのものというよりも、今日の教育観、人間観、子ども観に「人格形成」の確立を迫るものとしてのモンテッソーリの貢献が、取り上げられている。本稿では、近代以降の教育思想の歩みの中で、モンテッソーリによってなされた子ども観の転換と幼児教育の転換の特質を考察し、モンテッソーリの唱えた子どもの創造的使命擁護の方法が、今日こそ必要性を増していることを考察した。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Recently the method of Montessori is recognized again. It is being revalued because the childhood education is getting much interest and it is at a standstill in advanced countries. The contribution of Montessori is in the limelight,not as one teaching method, but as a clue to establishment of "character building"in perspectives on education, human, and children. The study considers the characteristics of perspective on children and the childhood education,which have been converted and effected by Montessori from modern times onwards. The study also suggests that the need to support the creativities of children,proposed by Montessori,is increasing today.
言語 en
書誌情報 ja : 花園大学社会福祉学部研究紀要
en : BULLETIN OF THE FACULTY OF SOCIAL WELFARE HANAZONO UNIVERSITY

号 22, p. 49-57, 発行日 2014-03-15
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:59:38.143558
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3